Education 2.0

ED

Allright folks. Tänkte skriva mitt första inlägg som har något med Hyper att göra. Vi har som sagt kört igenom vårat första projekt. Min grupps ämne blev till vår stora besvikelse 'education'. Nog kunde vi göra något roligt av det tråkigaste trodde vi med ACK så fel vi hade. Vårat arbete skulle vara fokuserat på just utbildning och hur vi kunde gå till väga för att förbättre den inom de kommande åren. Efter många om och med kom vi fram till den idé vi presenterade. Education 2.0. Utbildningen där eleven/eleverna står för sitt eget utvecklande. En skola där läraren inte är kung utan peasant och där eleverna är i fokus. Bort med värdelösa faktaböcker och in med wiki-tänk och galna projektarbeten där kreativiteten får härja fritt. För att man skall kunna utvecklas måste man vilja utvecklas. Indeed. Den drivkraften saknar många idag men i framtiden kommer det vara nya pannkakor i stekpannan. Jag vill utvecklas så jag låter mig utvecklas. Kunskap och kompetens kommer inte av sig självt, oh no. Kunskap finns runt omkring oss konstant, inte minst här och nu i datorn. Så, ta tillfället i akt och gör något nyttigt utav det. Min blogg är inte värd att läsa med tanke på allt gött som finns på internet. Så tryck bort den här tabben och googla lite istället vettja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0